Veelgestelde vragen (FAQ)
1. Wat zijn semi-orthopedische wandelschoenen en hoe verschillen ze van gewone schoenen?
Semi-orthopedische wandelschoenen bieden extra ondersteuning en comfort, vooral voor mensen met voetproblemen. Ze hebben ingebouwde eigenschappen om pijn te verlichten en voetgezondheid te bevorderen, zoals demping, voetboogondersteuning en bredere teendozen.
2. Zijn jullie producten geschikt voor mensen zonder voetproblemen?
Ja, absoluut! Onze semi-orthopedische wandelschoenen zijn ontworpen om zowel pijnverlichting als preventie te bieden. Ze zijn perfect voor mensen die streven naar comfortabele en ondersteunende schoenen, zelfs als ze geen voetproblemen hebben.
3. Zijn jullie schoenen waterdicht?
Ja, onze semi-orthopedische wandelschoenen hebben een waterdicht bovenmateriaal dat beschermt tegen vocht. Dit is ideaal voor buitenactiviteiten, zelfs op natte dagen. Let op dat volledige onderdompeling in water kan leiden tot verminderde duurzaamheid!
4. Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?
We hebben ter indicatie een maattabel waarop je kunt zien welke maat geschikt is voor jouw voeten. We adviseren je om eerst deze maattabel te raadplegen. Het advies is om 1 of 2 maten groter te bestellen, afhankelijk van de breedte van je voeten. Wil je voor meer zekerheid en comfort gaan (bijv. als je ze ook met dikke sokken aan wilt kunnen doen), dan adviseren we om 2 maten groter te bestellen dan je reguliere EU-schoenmaat. Bij smalle voeten eventueel één maatje groter bestellen i.p.v. 2 maten groter. Staat je schoenmaat er niet bij, neem dan contact met ons op en wij zorgen er voor dat je de juiste aanbevolen maat krijgt. Mocht je schoenen na ontvangst toch niet passen, dan kun je na retournering van je bestelling kosteloos een andere maat toegestuurd krijgen.
5. Wanneer worden mijn bestellingen verwerkt en verzonden?
Bestellingen worden verwerkt en verzonden vanuit ons magazijn in Azië. Bestellingen worden binnen 24 uur verwerkt en gereedgemaakt voor verzending. Inclusief verwerkingstijd en levertijd moet je wel rekening houden met 6-12 werkdagen. Houd rekening met extra verwerkingstijd tijdens bestellingen gedaan in het weekend of tijdens feestdagen, uitverkoopseizoenen en speciale aanbiedingen. Momenteel kampen onze vervoerders met personeelstekorten, waardoor er nog eens extra vertraging kan ontstaan.
6. Zijn jullie producten afkomstig van AliExpress?
NEE! Wij hebben onze eigen producent en leverancier die wij zorgvuldig hebben geselecteerd op kwaliteit en betrouwbaarheid en waar je als consument niet zelf orders bij kunt plaatsen. Wij hebben daarom zelf te maken met hogere kosten dan dropshippers die bij AliExpress inkopen, waar veel namaak te koop is. Onze schoenen zijn kwaliteitsschoenen!
7. Ik heb per ongeluk het verkeerde e-mailadres ingevoerd. Wat moet ik doen?
Neem meteen contact met ons op, zodat we het e-mailadres voor je kunnen corrigeren.
8. Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling en/of betaling ontvangen, wat moet ik doen?
Kijk EERST in je spambox of tussen je reclame. Daar komen onze mails nogal vaak in terecht. Heb je niets ontvangen, neem meteen contact met ons op, zodat het voor je kunnen uitzoeken.
9. Wat als de schoenen niet aan mijn verwachtingen voldoen?
We bieden een 100% tevredenheidsgarantie. Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent, kun je binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons opnemen. We streven ernaar om een oplossing te vinden die aan je behoeften voldoet, inclusief terugbetaling of vervanging conform ons retourbeleid. De verzendkosten voor de retournering zijn wel voor eigen rekening.
10. Kan ik mijn bestelling annuleren nadat deze is verpakt of verzonden?
Helaas is het niet mogelijk om een bestelling te annuleren nadat deze is verpakt of verzonden.
11. Welke betalingsmethoden accepteren jullie?
We accepteren iDeal, Bancontact en de gangbare creditcards (VISA, MasterCard).
12. Hoe veilig is mijn online bestelling?
Je online bestellingen met creditcard, Bancontact en iDEAL worden via een SSL-beveiligde pagina verwerkt. Je informatie wordt SSL-gecodeerd en rechtstreeks naar de creditcardaanbieder gestuurd. Je bank- en creditcardgegevens zijn niet bij ons bekend en worden niet op onze servers opgeslagen. Dat betekent ook dat terugbetalingen via het beveiligde systeem gaan en het daarom enkele dagen kan duren voordat de terugbetaling staat bijgeschreven op je bankrekening.
13. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met trackinginformatie, meestal binnen een dag na verzending. Let er wel op dat deze mail nog weleens in de spambox of reclamebox terechtkomt! Heb je je spambox gecheckt en heb je toch geen mail ontvangen van de bevestiging van je bestelling en/of van de verzending met trackinglink, neem dan even contact op met ons.
LET OP: als je een SMS krijgt (afkomstig van bijv. UPS) met een link en de mededeling dat er nog een bedrag aan "douanerechten" betaald moet worden, VERWIJDER DAN DE SMS ONMIDDELIJK EN DRUK NIET OP DE LINK! Het is een phishing link! WIJ hebben alle invoerkosten al voor u betaald! Je hoeft dus GEEN invoerrechten bij te betalen! Houd de trackinglink uit de mail in de gaten. Als je een SMS ontvangt, neem bij twijfel altijd eerst even contact op met DHL met je DHL trackingnummer of met ons.
14. Wat moet ik doen als er items ontbreken in mijn bestelling?
Neem direct contact met ons op als er iets ontbreekt in je bestelling.
15. Hoe kan ik een artikel retourneren?
Neem binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op voor het retourneren van artikelen. Ons klantenserviceteam beoordeelt je aanvraag en stuurt instructies als de retourzending is goedgekeurd. De schoenen mag je uiteraard wel passen (zo hygiënisch mogelijk!), maar je mag er niet (buiten) op gelopen hebben en ze mogen geen gebruikssporen bevatten! Zie voor meer informatie ook onze pagina over ons retourbeleid.
16. Hoe lang duurt het retourproces?
Het verwerken van retourzendingen kan tot 14 werkdagen duren na ontvangst van je retourzending. We sturen je een e-mail ter bevestiging zodra de retourzending is verwerkt.
Heb je nog andere vragen? Neem gerust contact met ons op via de chatknop of per mail en we helpen je graag verder!